Újabb MÉRFÖLDKŐ az életemben - gitározás és videózás terén
2024. január 30. írta: Nightfallivy

Újabb MÉRFÖLDKŐ az életemben - gitározás és videózás terén

Még január elején kiderült, hogy indul egy gitárverseny, Szólómánia szervezésében. Ilyenkor még nem gondoltam arra, hogy én egy ilyenen részt veszek. 

zenekottagrades-2087771_1280_1.jpg

Miért NE vegyek részt egy gitárversenyen? 

Mégis, miért vennék részt rajta? Még egy éve van kb. csak annak, hogy gitározni elkezdtem tanulni, emellett nekem soha az életemben nem adatott meg az a lehetőség, hogy egy zenekarral együtt kiálljak színpadra. Talán jobb is ez így, de ezt egy másik bejegyzésben kellene kifejtenem. 
Szolfézs, személyes részvétellel magánóra? Ezek se voltak, kivéve, ha az alapoktatást nem vesszük bele a számításba, ami iskolában volt, énekóra gyanánt. 
Szóval, egy gitárverseny nem biztos, hogy nekem olyan hú, de nagyon ajánlott lenne. 
Viszont szombaton (január 20-a) mégis úgy döntöttem, hogy indulok. 

Mielőtt felvettem volna a szólót

Kérdés volt számomra, hogy a jelenleg használt laptopomon működik-e még a hangszóró. Ugyanis én zenehallgatás és videónézés során előszeretettel használok fej/fülhallgatót (mostanság csak fejhallgatót). 
Az is még kérdések közé tartozott, hogy egyáltalán, tudok úgy felvételt készíteni, hogy a fejem nem látszik a videóban? Ugyanis én jelenleg még nem szeretnék látszódni ilyen formában egy felvételen se. 
Úgy ültem le a telefon elé (azzal készült a felvétel), hogy először csak próbát teszek: hallatszódik-e az alap, működik-e a hangszóró a laptopon, hallatszódik-e az, amit játszok gitár segítségével. 
...és kiderült, hogy bizony az összes pont megoldható, kipipálható

Életem talán első szólójának megszületése

Először csak akkordokat néztem meg, tehát nem a szólót próbáltam megalkotni. Utána következett jó néhány próbálgatás, zenei alapra. Emellett nyersfelvételek is készültek, amiknél néhány támpont volt csupán számomra, hogy mit szeretnék játszani. Például szerettem volna üveghangot létrehozni, bevittem olyan hangot is a történetbe, ami az adott skálában nem szerepel. 
Összesen 55 percnyi nyersanyag készült, ebből lett kiválasztva egy fél perces anyag.
...És íme: 

A bejegyzés trackback címe:

https://nightfallivy.blog.hu/api/trackback/id/tr1018308163

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása