Az ELSŐ SZÓLÓM, ami Szólómánia programja miatt jött létre

Nem szokásom szólókat alkotni és nem szokásom, híres gitárosok szólóit elejétől végéig megtanulni. Ebből is adódik az, hogy én se színpadon nem szoktam játszani, se zenekarban. 

432913774_10231092519353020_7455252955987624064_n.jpg

2024 április elsején indult a 2 hónapos közös szólóírós program, aminek június elsejével lett vége. 

Szóló megszületése

A szóló megszületése nem volt olyan zökkenőmentes, mint ahogy vártam, hogy lesz. Az is megfordult a fejemben, hogy én hagyom az egészet, mert számomra nem olyan egyszerű, emellett magánéletbeli problémák sorra jelentkeztek (hála annak a helynek főleg, ahol éppen élek), amiknek köszönhetően a szólóírás és az egész gitározás többször is háttérbe szorult. Ezen helyzetek mellé társult a munka utáni fáradtság, ami szintén megnehezítette a foglalkozást a szólóírással (na meg, azon szombatok, amik éjszakás hétre estek, 6 óra munkával teltek, utána pedig jött az alvás). 

Mielőtt kész lett volna a szóló

Úgy május 31-ig kb csak félig volt meg a szóló. Péntek este (május utolsó napja) álltam neki a MuseScore-ban megírni a tabot és szombaton és vasárnap próbáltam megtanulni elejétől a végéig. Vasárnap vettem fel az eljátszott szólót. 
Azóta Szólómánia a Facebook csoportban véleményezte. 

A szólóról

A végeredmény szerepel Szólómánia, nyári szünet előtti utolsó adásában. Ott már néhány változás hallható. Csak pár hang különbség lesz.
...de nézzük, mit is alkottam: 

kozosszoloirasprogram_2024.png

(A különféle csúszások-tompítások-egyebek nincsenek jelezve a tab-ban)
Aki nem ismeri a tab-ot, annak ez a kép kb értelmezhetetlen - neki csak vonalak és számokat jelent az egész. :D 

Sokáig csak az első pár ütem volt meg (nem beleszámítva az üres ütemeket:D) és korábbi verzióban nem is így nézett ki az egész. 
A ritmusokkal annyira még nem vagyok barátságban, tehát biztonságosan nem nagyon tudok mindent eljátszani. 

Péntek este (május utolsó napja) úgy ültem le megalkotni a teljes szólót, hogy egyszerűen szeretném letudni a dolgot, hiszen nincs túl sok időm arra, hogy azon elmélkedjek, mit is kellene játszani. Emellett ott volt az is, hogy arra se sok idő áll rendelkezésre, hogy én megtanuljam azt, amit kitaláltam. 
Ennek is köszönhető az, hogy bizonyos ritmusok ismétlődnek (mint pl. a negyedik és utolsó ütemnél)

Kilencedik ütemtől a tizenkettedik ütemig, szerettem volna hangulatokkal játszani (segítségül hívva a modális skálákat), de ez az a rész, amin Szólómánia változtatna, ha beleegyezek. Ugyanis ebben a stílusban, amilyen stílust képvisel az alapzene, a refrénnél nincsenek ennyire sűrűn egymás után a skálán kívüli hangok. 

Az első szóló videója

...és íme a videó, amin meghallgatható, mit is alkottam: 

...és íme Szólómánia videója, ahol az én szólóm is helyet kapott:

A bejegyzés trackback címe:

https://nightfallivy.blog.hu/api/trackback/id/tr2018420147

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Nightfallivy's world

Friss topikok

süti beállítások módosítása