Hétvégére 5 órás, gitáros kihívás

Talán 28. hét közepén született meg bennem a gondolat, hogy lehetne péntektől vasárnapig egy olyan kihívást csinálni, hogy 5 órát gyakorlok a gitáron... na persze nem egyhuzamban, azért az túl sok lenne egyszerre.

img_20240610_014141.jpg

Igazából van mit gyakorolni, zenélés terén, mint például ritmusok, hangleolvasás a gitáron és azért az se mellékes tény, hogy jó gitározni, jó zenélni. 

Mostanság az a jellemző rám, hogy annyira nem gitározok sokat egy nap. 
Pár percre előveszem, hogy 10 skálát lepengessem, vagy néhány percre valamilyen backing track-re gitározom, de kb ennyi a történet, Emellett, azt figyeltem meg magamon, hogy bizony munkanapokon a zenélés háttérbe szorul és azért lelkileg ez nem egy kellemes érzés számomra.

Most már naptárilag hétfő van, szóval a hétvégét magam mögött hagytam. (Legalábbis amikor ezt a bejegyzést írom.)

Tapasztalatok

Első nap pénteken úgy voltam azzal, hogy ez a kitűzött óramennyiség talán túl sok számomra.
Aztán amikor eljött a vasárnap, akkor már gond nélkül eltöltöttem közel 1 órát úgy, hogy a gitározással foglalkoztam. (Persze akkor is pár másodpercre megálltam, ha úgy éreztem,  hogy szükség van nagyon rövid pihenőre.)
Első nap 55 perc gyakorlás jött össze, naptárilag már szombaton (hajnalban) pedig közel 2 és negyed óra gyűlt össze. Vasárnap pedig meglett a maradék 2 óra is. 

musical-note-2415417_1280.jpg

Amikkel foglalkoztam

Igazából a hangolást is beleszámoltam, meg a "10 skála" dolgot is.
Nagy szerepet kapott az, hogy a dobot kövessem a backing track-ek esetén, szóval a hangsúly a ritmuson volt. 
Miután meglett az 5 órás kihívás, azután kicsit foglalkoztam a félhangnyi nyújtással, tehát amikor a nyújtással egy félhanggal lesz magasabb a hang. 

Újra végigcsinálni? 

Az könnyített a helyzetemen, hogy pont délelőttös hét hétvégéjén csináltam ezt a kihívást. Így már pénteken is tudtam ezzel a dologgal foglalkozni, nem csak szombat reggel, vagy szombat este. 
Nagy eséllyel máskor is ki fogok találni ilyesmi kihívást, de ahhoz szükséges az is, hogy nyugodtan tudjam ezt végigvinni, vagyis se túlóra nem hátráltasson, se az, hogy csak szombat este (vagy délután) kezdhetek neki. 
...és hogy megérte-e? Igen. Ilyen kihívások nélkül is többet kellene egy nap gitároznom. 

Ez a bejegyzés ennyi lett volna, köszi, ha eddig elolvastad. 

A bejegyzés trackback címe:

https://nightfallivy.blog.hu/api/trackback/id/tr7418446245

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Nightfallivy's world

Friss topikok

süti beállítások módosítása