Első shorts videóm a Youtube-n

(Mielőtt elkezdtem volna ezen blogbejegyzést írni, azt hittem, hogy könnyedén be lehet illeszteni ide "álló" videót...tévedtem.)

elsoshortvideoyoutuben_2024jul.png

(videó helyett itt egy kép :D)

Már régebben is gondoltam arra, hogy ilyen formátumú videót töltsek fel a Youtube-ra. Volt is egy próbálkozásom, még tavasszal... de rá kellett jönnöm, hogy azzal a videószerkesztő-vágó programmal, amit én rendszeresen használok videózásnak köszönhetően, nem nagyon fog ez sikerülni... 
... persze, valahogy sikerült megalkotni a megfelelő méretet, de az így elkészült videó továbbra is megkapta a fekete sávjait a szélekre. Szóval röviden: nem jött össze. (Én mindenféle plussz háttér nélkül szerettem volna shorts videót alkotni.)
A sikertelenség miatt félre is tettem ezt a fajta videótípust, egészen júliusig.

Kezdő megoldásként: CapCut

Jelenleg olyan laptopom van, ami nem olyan túl izmos már hardvert illetően, szóval erre való tekintettel kell programot választanom. 
CapCut-ot nem ismertem, Youtube-n egyik videós beszélt erről. Letöltöttem, szerencsére megy a gépen. Szóval, ezzel a programmal kezdtem el vágni az első shorts videót. 

Ahogy az első shorts megszületetett

A Capcut kezelő felülete másabb, mint amit megszoktam. A vágások is kissé másabbak, de azért könnyen rájön az ember, hogy mi micsoda. Ahogy az első shorts megszületett, a kész videót meghallgatva rájöttem, hogy bizony a hanggal probléma van. Nem ott vágtam meg, ahol kellett volna. 
Szóval, elővettem a jól megszokott vágóprogramot és abban szerkesztettem meg úgy a nyersvideót, hogy azt lehessen hallani, amit szeretnék, hogy benne legyen a videóban. Elmentettem a hangot, aztán ismét elővettem a CapCut-ot. Elővettem ismét a nyersvideót, ami kapott egy némítást és erre illesztettem rá a hangot. (...és nyilván megfelelő hosszúságúra vágtam a videót.)

camera-581126_1280_1.jpg

Hogyan tovább?

Ha azt szeretném, hogy ismertebb legyek a Youtube-n, akkor bizony meg kell barátkoznom a shorts videók készítésével is. 
Legegyszerűbb az lenne, ha egy felvételt egyszerűen feltöltenék a Youtube-ra, mindenféle szerkesztés-vágás nélkül. Én viszont (legalábbis még így gondolom), nem szeretem az üresjáratokat benne hagyni a videókban, úgy mint pl. elhallgatok hosszabb időre, vagy megismétlem a mondatot egymás után kétszer.. vagy éppen azt a helyzetet, amikor beszélgetnek a folyosón és emiatt hallgatok el. 
Nem tudom, mikor fog érkezni a Youtube csatornámra újabb shorts. Lehet mire ez a blogbejegyzés megjelenik, addigra már lesz második is. 
Annyi biztos, hogy igaz, gondolok arra, hogy kéne egy másik laptopot vásárolni (ami jobban megfelel a zenélős, videózós hobbijaimnak), de az nem az elkövetkezendő hetekben lesz. Talán karácsonykor. 

A bejegyzés trackback címe:

https://nightfallivy.blog.hu/api/trackback/id/tr3018446247

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Nightfallivy's world

Friss topikok

süti beállítások módosítása