Hogyan VÁLTS MUNKAHELYET úgy, hogy nem jelentkezel sehova se?
2024. február 06. írta: Nightfallivy

Hogyan VÁLTS MUNKAHELYET úgy, hogy nem jelentkezel sehova se?

Ebben a bejegyzésben arról lesz szó, hogy nekem hogyan sikerült úgymond munkahelyet váltani anélkül, hogy jelentkeztem volna bárhova is.

gyar_20220109hajnal.png

(A kép illusztráció.)

Ahonnan indult a történet

Jelenleg én egy gyárban dolgozom, (sajnos) operátorként.
Decemberben még a régi helyemen voltam, régi részlegen.
Egyre inkább nem éreztem jól magamat a munkahelyemen, tehát pl. egyáltalán nem mosolyogtam, rosszkedvűen toltam végig a munkanapokat. Igazából selejtnek éreztem magam  a munkahelyen, mert valahogy nem tett jót a lelkemnek az, hogy azt éreztetik (még ha közvetve is), hogy semmit se tudok, így szinte mindig ugyanoda tettek, míg másokat ide-oda tettek az állomások közt.
Én pedig megragadtam a "kezdő" szinten. Míg mások beszélgethettek (miközben álldogáltak), addig nekem (és másnak is, aki ugyanerre a munkafolyamatra került), a megállás nélküli ide-oda sétálgatás jutott. 
Emellett úgy gondoltam, hogy nem nekem való ez az egész (nem mindenem a darabszám és a szükségleteket se áldozom fel a darabszám oltárán, lásd: wc-re menést), emellett én jobbnak láttam volna, hogy ha a várost is elhagyom és mondjuk Budapest felé veszem az irányt. 
Ja, hogy én látnám ennyire rosszul a munkahelyet és ezt a részt? Sajnos nem. Mások se érezték jól magukat ezen a helyen. Az egyik ezen a részlegen tudta meg, hogy milyen a pánikroham és lehetne sorolni a sort. Több személyt eddig zavart az a fajta felállás, hogy az egyik majd' megszakad a munkában, addig más csak álldogál és beszélget. Szóval, mint megannyi helyen, itt is egyetlen egy motiváció van-volt arra, hogy az ember bejöjjön minden egyes munkanap: a pénz. 

gyar2_20220109hajnal.png

(Ez is illusztráció.)

Te leszel az, aki innen elmész!

Aztán még 2023 decemberében felütötte fejét az, hogy itt, ezen a részlegen nem kell annyi ember. egy idő után. Eljött a január. Kiderült, hogy amit x hónapra vártak, az már januárban beköszöntött, Szóval, egy-két dolgozónak mennie kell, másik részlegre, már januárban. 
Először még csak önkéntes alapon történt egy adott helyre való áthelyezés. 
Aztán elérkezett a következő áthelyezési hullám. Ismét felkínálták az embereknek, hogy el lehet menni más részlegre. 
Én igazából már vártam, hogy engem találjon meg a kérdéssel a műszakvezető, hiszen ők se buták: miért adnák át másik részlegnek a régi dolgozót? Ez olyan, mint a magyar kártya: minél régebbi dolgozó (minél nagyobb az értéke), annál többet ér. Tehát, nem a nyolcas kártyát fogják megtartani alapesetben, hanem az ászt, meg a felsőt. Én jól láttam a helyzetet. Én több helyre még be se tanulhattam, emellett engem a kezdő-szintre soroltak be.
Szóval, lényeg az, hogy vártam, hogy én legyek az, akit eltávolítanak a megszokott helyről és megszokott csapatból.
...és jééé, én lettem az! (Ennyit arról, hogy pesszimista vagyok. Nem vagyok az. )

csavar_20220109hajnal.png

És ez mégis hogy ér fel egy munkahely váltással?

Nagyon egyszerű. Reggeles műszakban tudtam meg, hogy én leszek az az egy, aki át lesz téve másik részlegre és ezzel együtt a következő hetet is reggelesként kell letolnom.
Ez pedig azzal járt, hogy az addig megszokott közegtől elbúcsúzhattam. Szóval, addig volt ember, akivel együtt jártunk egy műszakba (igaz, ő más helyen dolgozott, mint én), most már nincs. Az öltözőben voltak olyan dolgozók, akikkel egy soron/padon öltöztünk, most már nincs. 
Az új helyen pedig senkit se ismerek. 
...hát így történt az, hogy nekem anélkül lett úgymond új munkahelyem, hogy jelentkeztem volna állásokra. Igaz, maradtam abban a városban, ahol pár hónapja élek.
Új, ismeretlen helyre kerültem, más műszakba (így a megszokott arcokat szinte nem is láthatom), számomra idegen emberekkel kell együtt dolgozni. 
Az új munkahely pedig ezzel jár: ismeretlen emberek, ismeretlen hely, ismeretlen munkafolyamat, megszokott arcok "elfelejtése"

A bejegyzés trackback címe:

https://nightfallivy.blog.hu/api/trackback/id/tr518318047

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása