Sikerélmény gitározás terén 2023 novembere végén
2023. november 29. írta: Nightfallivy

Sikerélmény gitározás terén 2023 novembere végén

Nem szokásom ritmusos gyakorlatokat csinálni. Mostanság kezdtem el ezzel a szokásommal szakítani. 

paint-brush-1317900_1280.jpg

Számomra sikerélmény az, hogy mikor "backing track" videóknál fel tudom venni a ritmust és valahogyan, egy ideig tudom követni azt. Itt nyilván egyszerű ritmusra kell gondolni. 
Ezzel megtapasztalhattam azt, hogy igazából tud jó lenni az a gyakorlás, aminek a ritmuskövetés a célja. Egyúttal be is bizonyítottam magamnak, hogy azért annyira h*lye nem vagyok ehhez a témához. 

Az külön adalék, hogy a backing track-es videóknál (ahol akkordok szólnak), megfigyelhettem, hogy az akkord alaphangjához képest a kvint az rendben van. Például, ha a videóban F dúr szól, akkor ott jól hangzik a C hang és a H hang már nem hozza ezt a nyugodtságot. 

Amikor áttörtem valamilyen falat, az talán vasárnap volt. Ott próbálkoztam meg először azzal, hogy magamban (vagy halkan) számolok és így tudtam követni az adott zenét, amit hallgattam. Oké, korábban is csináltam ilyesmit, de most mintha másabb, jobb lett volna. 

Nyilván, ezek nem biztos, hogy olyan nagy valamik. Lehet, nekem is egy év múlva ezek már semmiségnek fognak számítani. Viszont valahonnan el kell indulni... hasonló, mint a barrés F dúr akkord. Régen le se tudtam fogni normálisan, most meg nem igazán jelent gondot.

A bejegyzés trackback címe:

https://nightfallivy.blog.hu/api/trackback/id/tr5318268785

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása