Az élet apró örömei #5
2023. november 17. írta: Nightfallivy

Az élet apró örömei #5

Még soha nem húroztam egy gitárt se, mivel nem is volt gitárom.. 2023 nyarán vettem meg az első elektromos gitárt, ami az enyém. 
guitar-ge032e9d29_1280.jpgNyilván, napi rendszeres használat mellett előbb-utóbb eljön az a pont, amikor érdemes az összes húrt lecserélni. 
Úgy gondoltam, hogy jobb, hogy ha először csak egy húrnál nézem meg, hogy menne-e a húrcsere, mert ha kiderül, hogy nem, akkor mégse élesben történik a dolog. (Mert lehet, pont valami probléma van, vagy elég béna vagyok ehhez a történethez. Jobb, ha egy húrnál derül ki ez, nem pedig akkor, amikor már élesben végzem az első húrcserét.)
Nagyon triviálisnak hathat az, hogy egy gitárnál az ember húrcserét csinál, de aki eddig soha életében nem csinált ilyent, nyilván nem garantált a zökkenőmentes véghezvitel. Lehet, pont kiderül, hogy valamiért jobb, hogy ha hangszerészhez viszi a gitárját. 
Azt a húrt választottam a kísérletezéshez, aminél láttam, hogy legkevesebb van feltekerve a hangolókulcsra. Le tudtam szedni, újra fel tudtam tekercselni, de később észrevettem, hogy bizony a hangolásnál pont ellentétesen viselkedik, mint ahogy a többi húr. Szóval szedhettem le ismét és változtathattam a feltekerés irányán. 
Még mindig jobb, hogy ennél a próbánál derült ki ez, nem pedig komplett húrcsere után döbbenek rá hangolásnál, hogy például négyet így, kettőt pedig úgy kellene felhangolni. 
Azért is néztem meg így, rendes húrcsere előtt a folyamatot, mert úgy se akartam járni, hogy leszedem az összes húrt, aztán vihetem hangszerészhez, mert valami miatt nem ment a húrcsere.
Így már felkészültebben fogok nekiállni a rendes húrcserének. 

A bejegyzés trackback címe:

https://nightfallivy.blog.hu/api/trackback/id/tr218260463

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása