Serpenyős zöldborsós, krumplis étel
2022. január 28. írta: Nightfallivy

Serpenyős zöldborsós, krumplis étel

Mi az, ami tejfölös, krumplis, virslis? Az, amit én néhány nappal ezelőtt csináltam. 

img_20220123_182830.jpg

A végeredmény a fenti képen látható. Az első adag a serpenyőben még nem vált krumplipüréssé, de a második adag már részben olyan lett, mintha nem is kockára vágott krumpliról lenne szó, hanem püréről. A fenti kép az első adagról készült, amit már kiszedtem serpenyőből.
Ha kép alapján ínycsiklandónak tűnik és rég ettél krumplit, akkor olvasd el ezt a bejegyzést! Emellett, ha kedved támadt hozzá, akkor nem is szükséges gondolkodni, mi legyen a kaja nálad/nálatok! 

img_20220123_170106.jpg

Ami kell hozzá

  • Krumpli (én sárga héjút használtam);
  • Virsli, parizer (nálam több volt a felvágott, de képen látható is);
  • Tejföl (vagy frissföl, vagy hasonló termékek);
  • Fűszerek (curry fűszerkeverék, őrölt feketebors, fokhagymagranulátum, szárított petrezselyem);
  • Vöröshagymakrém;
  • Zöldborsó (fagyasztott, de bármilyen jó)

Ahogyan elkészítettem

Előkészületek

Először is, közel egy kg-nyi krumplit megpucoltam és felvágtam kockára. Ezen műveletek után tettem oda főni. Virslit, ha jól emlékszem, 2 db-ot karikáztam fel, mert ennyi volt még a csomagban, ami éppen fel volt bontva. 
Nálam a parizer dominált, ugyanis kb. fél kg-nyit kockáztam fel. (És azt fontos megjegyezni, hogy a zöldborsós-felvágottas valaminek nem az egész mennyiséget tettem később serpenyőbe. Kihagytam valamennyit, talán több, mint a felét... és ehhez a félhez főztem tésztát.)

Zöldborsó, parizer, virsli összefőzése

img_20220123_180409.jpg

Először is, a zöldborsót tettem oda főni. Miután úgy láttam, hogy megfőtt, következett a kaja többi része, vagyis a virsli, a felvágott. Emellett, ha jól emlékszem, ekkor történt a fűszerezés is. 
Fűszernek én a már fentebb felsorolt fűszereket használtam, vagyis: őrölt feketeborsot, curry fűszerkeveréket, fokhagyma granulátumot, szárított petrezselymet
Emellett vöröshagymakrémet is tettem a zöldborsós felvágotthoz, ugyanis nem azzal inditottam az egészet, hogy hagymát pucolok. 
Miután úgy láttam, hogy ez az egész összefőtt-megfőtt, következett a serpenyős mutatvány. 

Serpenyős mutatvány

img_20220123_181524.jpg

Már korábban megfőtt, még vízben levő krumplit serpenyőbe tettem szűrő segítségével (tehát, csak a krumpli jött, a lé maradt az edényben), legalábbis egy részét. Serpenyőbe került még virslis-felvágottas zöldborsó, ahogyan képen látható. Szűrővel szedtem ki a zöldborsós kaját az edényből, tehát szinte lé nélkül került serpenyőbe. 

img_20220123_181610.jpg

Tejfölt (egész pontosan frissfölt) kanalaztam a kajához és néhány kavarással értem el, hogy az összetevők "összeérjenek". Ez kb. 1-2 percig tartott, ha minden igaz. Figyeltem arra, hogy ne égjen oda. 
Nekem így nézett ki az első adag: 
img_20220123_181919.jpg

A második adag viszont vagy sokáig volt a serpenyőben, vagy nem tudom, de kiszedés után műanyag edényben így festett: 
img_20220123_183122.jpg

A teljes történet: (maradt kevés krumpli, de annál több zöldborsós-felvágott)
img_20220123_183523.jpg

Nyilván nem a világ legfinomabb étele került nálam az asztalra, de egynek tökéletes volt. Írd le, ha te is elkészítetted ezt az ételt! 

Ha tetszett ez a bejegyzés, akkor kövesd ezt a blogot, meg a Facebook oldalt! Köszönöm a figyelmet, "találkozunk" a következő bejegyzésnél!

A bejegyzés trackback címe:

https://nightfallivy.blog.hu/api/trackback/id/tr9116825130

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása