Húzd össze magad, magyar! - Penny edition
2022. január 20. írta: Nightfallivy

Húzd össze magad, magyar! - Penny edition

Pennyt szeretem, mert olcsó boltnak tartom-tartottam. Ha tészta kellett, akkor ezt a boltot volt érdemes választanom, mert nekem jó volt az a tészta is, amit Penny-ben lehetett kapni. 
Aztán a napokban ezt a piros-citromsárga üzletet választottam és találkozhattam is a magyar valósággal, az infláció mélyen zsebbe nyúlós láthatatlan kezével. 

Tészta, ami drágult

img_20220119_185500.jpg

Nyilván nem a gasztronómia csúcsa ez a típusú tészta, ami a képen látható. Nagy eséllyel tojást se tartalmaz. Az összetevőket megnéztem, csak a búzaliszt van felsorolva.
Az élt bennem, hogy egy csomag 169 Ft-ot képvisel. Tévedtem. Tavaly augusztusában, december végén, most január harmadikán került ennyibe. Most már csak 219 Ft. Csak 50 Ft. Ennyi nem pénz, igaz? 50 Ft-ból lehet venni jó néhány dolgot, ha valaki más üzletekben is körbenéz.
Mondjuk 50 forintért választhatsz (ne csak Pennyre hagyatkozz, hanem pl. menj be a Sparba):
zsemlét / kiflit / natúr szendvics zsemlét / mini baguettét / sokmagvas szendvics zsemlét / ciabattát (55g-os) / császárzsemlét / vizes zsemlét / graham zsemlét akciósan (70 g-os) / szódabikarbonát / szárított petrezselyemlevelet (7 g-os) / morzsolt majoránnát / morzsolt bazsalikomot / SPAR-os pudingport (igaz, csak valamilyen ÍZŰt lehet venni, szóval csak az íze olyan).
Most ide lehetne beszúrni azt a kijelentést, miszerint az 50 Ft az semmiség. Hát, nem. Nem sok, de nem egyenértékű az 1-2 Ft-tal. 
(Időközben találtam egy oldalt, ahol meg lehet nézni, hogy 50 forintért mit is lehet venni. Ha te is kíváncsi vagy erre, akkor kattints erre a linkre!) 

Ez se ennyi volt! img_20220119_185016.jpg

A Penny-t azért is szerettem, mert lehetett olcsón kapni valamit, ami virslinek néz ki. Jó, a képen nem ez látható, de idővel erre is rátérek. 
Szóval, megszoktam, hogy úgy 16 db virslifélét tartalmazó valamit tudok venni a Penny-ben közel 500 Ft-ért. Ennek a terméknek a pontosabb neve: DÁRDÁS baromfi vürstli. Január harmadikán 549 Ft-ba fájt a megvétele, de tavaly augusztus huszonkilencedikén is ennyibe került. Most már 799 Ft. Csak 250 Ft különbség. Úgy néz ki, Pennynél szeretik az 50 forintosokat. 
Visszatérve a képen látható termékre: megnéztem a kiló árát (ugyanis az ár mellett ezt is fel kell tüntetni) és éppen le volt akciózva. Úgy gondoltam, ennyiért még rendben van. Ja és ez már igazi virsli, nem vürsli, meg pálcika, meg pálca, meg rúd, meg mit tudom én, milyen virslit felidéző fantázianeves kitaláció. 

Hagyma? Az hun marad? 

img_20220120_045051.jpg

Hallottam, hogy valaki megkérdezi az egyik dolgozót, hogy a 150 Ft-os (vagy 160 Ft-ot mondott?) hagyma hol található? Én is szerettem volna hagymát venni, de meglátva az árát úgy gondoltam, hogy annyira nem sürgős a beszerzése, mert hát van otthon még. Az eladó azt válaszolta az illetőnek egyébként, hogy az a hagyma elfogyott. 
Miután hazaértem, megnéztem a tizenkilencedikéig érvényes újságot. Most már tudom, hogy tizenkilencedikéig volt ennyiért hagyma a Penny-ben. 

img_20220119_184942.jpg

img_20220119_185001.jpg

100 Ft 450g zöldség? Ez komoly? Eszedet hol hagytad?

Szóval, mentem a mélyhűtött termékek mellett és megláttam valami szuper ajánlatot. Valami olyasmiről szólt, hogy 450 g-os zöldségkeverék 109 Ft-ba vagy mennyibe kerül csak. Megnéztem azt, hogy mennyit kell adni érte, ha 1 kilós kiszerelésben lenne. Túl jónak gondoltam. Azon árcímke "alatt" a fagyasztóban tátongó ürességet láttam, csak a fagyasztó alján volt elvétve néhány olyan termék, ami fentebbi két képen látható.
Nem szokásom a pénztárnál megnézni a blokkot, hogy ugyan már, egy adott termék mennyibe kerül... másrészt, ha még meg is nézném, akkor tartsam fel a sort, adjam oda a pénztárosnak "köszönöm, nem kell!" felkiáltás kíséretében a terméket? Az akciót hirdető címkén is az szerepelt, hogy valami olyanért kell kevesebbet adni, ami 450 g-os kiszerelésű. 
A képen látható csomag 449 Ft-ba került. Én még le tudom nyelni ezt a ballépést, behozom máson (pl. nem veszek ezt-azt, vagy veszem az olcsóbbat), de ez nem jelenti azt, hogy más ugyanígy van. Lehet, másnak ilyen esetben a napi betevőre való úszott volna el. 

Akciós, olcsó dolgok

Függetlenül attól, hogy miket írtam fentebb, azért érdemes betérni a Penny-be. A jót is észre kell venni.
Sokakat nem érint, de ebben a boltban (legalábbis ahol én jártam) 99 Ft-ért lehetett venni a 2 literes Drinky márkájú üdítőt. 
A toastkenyér, ami fél kg-t jelent, 179 Ft-ba kerül. Ha neked megfelel az ilyen típusú kenyér, akkor egy próbát megér. 

Tanulság és végszó

Lehet, hogy egy adott terméknél érdemes megnézni az összetevőket és az alapján eldönteni, hogy valóban reális lehet-e az az összeg, amit kérnek érte vagy félre van nézve az egész? Ugyanis simán lehet, hogy amire a címke vonatkozik, az teljesen más termék... hiába mondjuk súlyra ugyanannyit jelent. 
Én nem néztem meg, hogy mégis, milyen zöldségekből áll a fagyasztott zöldségkeverék. Olcsón meg akartam úszni a zöldségkeverékes témát, hát annak ellenkezője sikerült. Majd talán legközelebb jobban figyelek az ilyenre és ha árcímke alapján nem tudom eldönteni, hogy a megvásárolni kívánt termékre vonatkozik-e vagy sem, akkor inkább ott hagyom, biztos, ami biztos. 
... és ezennel el is köszönnék, legyen szép napod! :) Ha meg tetszett a bejegyzés, kövesd a blogot! 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://nightfallivy.blog.hu/api/trackback/id/tr4316818986

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása