Könyv(es)vélemény: Káprázat (Jenna Black)
2021. január 20. írta: Nightfallivy

Könyv(es)vélemény: Káprázat (Jenna Black)

Eddig a blogon nem írtam arról, hogy pontosan milyen könyvet olvastam el vagy milyent nem. Nos, akkor elsőként elhoztam nektek a Káprázat c. könyvet. :)

A szerzőnőről 

A Wikipédia (az angol) is ír róla, de a szerzőnő saját oldalát is megnézheted. Az írónő igazi neve Jennifer Black. Ebből következik, hogy a könyvhöz használt név egy álnév.

Ha tudsz angolul, akkor a Káprázat c. regénybe bepillantást nyerhetsz - angolul. Kattints erre a linkre és megismerheted az első oldalakat. 

A könyv kinézetéről 

Noha egy könyv értékét kevésbé befolyásolja a külső, mint maga a tartalom, azért érdemes egy pillantást vetni a borítóra, aminek különlegességét az ezüst pöttyök adják. A pöttyöcskék alatt van két, egymással szembenéző női arc, egy kis füsttel.
(Igazából előbb gondolnék valami erotikus és/vagy romantikus cselekménysorozatra, mint fantasy-ra, amikor a borítóra ránézek.)

Kiknek szól a könyv?  

Az, hogy a főszereplő egy történetben hány éves, megadhatja azt, hogy mely korosztálynak is van címezve és ajánlva. A főszereplő, Dana tizenéves.
Moly.hu "ifjúsági" címkét aggatja a kötetre, a szerzőnő oldalán "young adult" felsorolásban kap helyet. Libri.hu a szórakoztató irodalmon belül fantasy-ba teszi  a történetet. 

Milyen volt számomra a történet?

A könyvet egy nap alatt olvastam el. A fülszövege alapján megtudhattam, hogy adott egy tizenéves, akinek a megszokott gyerekkori események megélése helyett felnőttesen kellett viselkednie, ugyanis az anyja alkoholista. A magánéletbeli helyzete miatt csodabogár, aki kilóg a sorból és eldönti, hogy megkeresi az apját. A fülszövegből még az is kiderül, hogy a főhős (Dana) különleges tulajdonságokat tudhat magáénak.  

Spolier veszély következik! (Még ha nem is konkrét dolgokról lesz szó.) 

Engem mélyebben érdekelt volna az, hogy a mágia mégis milyen ebben a világban, hogyan tanulják meg használni, milyen gyakorlatok kellenek ahhoz, hogy tudjanak bánni vele. Azonban ahelyett, hogy arról olvastam volna, hogy Dana mégis hogyan lesz egyre ügyesebb féltündér mágusnő, kaptam helyette szerelemmel megfűszerezett cselekménysorozatot.
(Egyébként még régebben néztem egy animét, mecha vállfaján belül. Ott is maga a technológia, a robotok érdekeltek volna, nem pedig a szerelmi viszony.) 

A történet során az alkoholista anyáról kiderül, hogy miért lett (nagy valószínűséggel) alkoholfüggő. Erre ráeszmélve Dana megváltoztatja a véleményét a részeges szülőjéről.
Az apja? A főszereplő jobb élet reményében szökött el otthonról, mert abban a hitben élt, hogy a soha nem látott apjánál szebb napokat tölthet el.  

Az olvasó kap egy kis ízelítőt történelemből, még ha csak kapargatva a témát. (Piros, fehér rózsákra gondolok.) 
A történetben megjelenik a testvéri ellentét is: a fiútestvér ügyes varázslásban, míg a lánytestvér tudomány felé fordul és irigykedik a fiútestvérére.

Számomra hogyan lehetett volna jobb a történet?
Úgy, ha többet foglalkoznak a mágiával: Dana elkezd tanulni, próbálkozni egy-egy varázslattal. Talán azért (is) olvastam el egyetlen egy nap alatt a könyvet, mert ilyesmit vártam. 

Spolier veszély vége.  

Könyv értékelése 

Talán 5 csillagból 4. (Eredetileg hármat adtam, de az úgynevezett pontszámot közelebbinek éreztem a négyhez, mint a háromhoz.) Lehet, legjobb lenne a 3,5 csillag.
Nem találtam benne zavaró elütési, helyesírási hibákat. (Volt már olyan könyv a kezemben, aminek a szövege eléggé bővelkedett elütési/helyesírási hibákban.)
Könnyed olvasmány, nem kell annyira odafigyelni, hogy mi micsoda. Talán a lányoknak kedvesebb történeté válik, mint a fiúknak. 

Egynek elmegy. Lehet, hogy majd valamikor később még egyszer elolvasom, amikor már elfelejtem azt, hogy mi is történik a könyvben. 

Néhány vicces idézet 

- Mondjuk, hogy nem az a kedvenc tantárgyam - válaszoltam, mivel nézzünk szembe a tényekkel, a történelemórák unalmasak, unalmasak, unalmasak. 

(176. oldal)

 

Eszembe jutott az a fodros és tollas rettenet a szekrényében, és reméltem, hogy nem ilyesmire gondol. 

(182. oldal)

 

Tovább rontotta a helyzetet, hogy tudtam, nincs messze a vacsora jelentette csapás, mert a kórházak mindig szeretik korán megetetni az embereket. 

(285. oldal)

Végszó

Nem lett a kedvencem, de megérte kezembe venni. Ha szereted a fantasy történeteket, akkor tegyél egy próbát ezzel, már ha jöhet mellé szerelem is. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://nightfallivy.blog.hu/api/trackback/id/tr4716397624

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása