Tanuld meg: alapvető élelmiszer a csirkeszárny...VÉG
2022. január 29. írta: Nightfallivy

Tanuld meg: alapvető élelmiszer a csirkeszárny...VÉG

Ma valahol olvastam egy bejegyzést a Facebookon. Az illető azt jelentette ki, hogy a csirkeszárnyvég hatósági áras lesz. Nem hittem el. Azt gondoltam, ez egy vicc. Azt hittem, csak túloz. 

csirkeszarny_20220129.png

Kis összeszerkesztett kép

Aztán utánanéztem, mennyire lehet ez igaz? Aztán hiába hittem először kamunak az erről szóló híreket. A találatok közt ott szerepelt a kormany.hu oldal is. Ez pedig ugye, nem kamu, annak ellenére, hogy ki van hatalmon. Kiderült, hogy ez az abszurdnak tűnő dolog igaz
Először nevettem. Néhány óra elteltével viszont már inkább megalázónak éreztem ezt az egészet.
Lehet, tudatlan vagyok, de nem hallottam arról, hogy a csirkeszárnyat több részre kell bontogatni... jelen esetben pl csirkeszárnyvégre. Valóban, ezt kilószám árulják a boltokban? Az emberek csirkeszárny-leves/pörkölt/bármi helyett készítenek csirkeszárnyVÉG-levest/pörköltöt/bármit és ebbe csak és kizárólag ez a csirkerész kerül? 
Aztán felvilágosultam. Más se igazán látott VÉGeket élelmiszerüzletekben. Ezt leginkább állateledelesnél kell keresni.

6cf863875cac89443511ddf09c8e0e1nemsajat.jpg

Forrás: kormany.hu

Szóval, usgyi be a boltokba és kilószámra venni a csirkeszárnyVÉGeket! Gyerünk, most azonnal, ezzel kell jóllakni, be kell puszilni csontostól, bőröstől, ez való az ember szájába! Nincs csirkeszárnyVÉG? No problem, két választásod van, vagy esetleg három:

  • venni egész csirkét/csirkeszárnyat és erről levágni a végeket, a maradékot meg kidobni a kukába, mert a VÉG kell, semmi más vagy
  • elmenni állateledel boltba és ott bevásárolni ebből a termékből.

Hogyan vélekednek mások erről? Elég a hvg, élelmiszerárstopról szóló cikke alatti kommentszekciót megnézni... Csak néhány:

Csirkeszárnyvég, bzmg... csirkeszárnyvég!!! A XXI. században, Európa közepén csirkeszárnyvégre lehet alapozni egy választási kampányt. Nem a gyermekéhezés felszámolására, nem az oktatás fejlesztésére, nem az eü ellátás színvonalának emelésére, nem a képzett szakemberek elvandorlásának megakadályozására, nem a hatalmi ágak egyértelmű szétválasztására, az egyház és az állam szétválasztására, az öngondoskodás alapjainak megtetemtésére, és annak oktatására, nem az euro bevezetésére, nem a társadalmi csoportok közötti megbékélésre, toleranciára, nem bazmeg, nem, hanem csirkeszárnyvégre. 

Kíváncsiságból rákerestem a csirkeszárnyvégre, ez még magyarországon is az állateledelek között van..  

Csirkeszárnyvég? Komolyan? Az tényleg már az ipari hulladék kategória. Azt az állateledel boltokban forgalmazzák kutyaeledelnek.  

Csirkeszárnyvég: A csirkeszárnyvég a csirkecsontok közül a közepesen kemények közé közé tartozik, így kiváló kisebb termetű kutyáknak is, vagy nyersetetés átszoktatásához kezdő csontos húsnak, vagy a haladóbbaknak is. A csirkehús az egyik legkönyebben emészthető húsfajta, így ideális kezdő BARF-osoknak a nyersetetés bevezetéséhez, vagy diétás étrend kialakításához. Csontot tartalmaz. 290Ft/kg. 

Lehet, hogy valójában állatoknak szánták ezt a csirkerészt. Viszont így, minden magyarázat nélkül odalökve a felsorolásba, a többi, emberi szájba szánt élelmiszer közé, mi az első gondolat? Az, hogy a csirkeszárnyVÉGet emberi szájba szánják, elfogyasztásra. Talán így is van.

A bejegyzés trackback címe:

https://nightfallivy.blog.hu/api/trackback/id/tr5316929080

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása