Neked is hasznos lehet: hogyan próbálok spórolni?
2022. január 28. írta: Nightfallivy

Neked is hasznos lehet: hogyan próbálok spórolni?

Minden embernél előtérbe kerülhet, hogy spórolni kéne. Ebben a bejegyzésben arról lesz szó, hogy én hogyan szoktam spórolni. Olvasd el, hátha neked segítséget jelent, hátha tudok újat mondani. 

csirkemellfile_20210501.png

1: Csirkemell? Lazac? Kösz, nem

A csirkemell az nem egy olcsó mulatság. Egy időben vásároltam csirkemellet, jó ideje már nem és nagy eséllyel nem is fogok mostanság hú, de gyakran csirkemellet venni. Nagy eséllyel nálam nem fog megfordulni lazac, borjú, meg hasonló drága húsok-halfélék sem. Ugyanis, egy REGNUM Marhalapocka darálva nevezetű termék az Intersparban csupán csak 3440 Ft-ba kerül jelenleg akciósan, ha 1 kg-t vesz az ember ebből. Nyilván a lazac még ennél is drágább, akkor is, ha valami olcsó helyen nézi az ember. 
Viszont, maradjunk a 3000 Ft-os marhalapockánál. Ebből az összegből mi mindent lehet venni? Sok mindent. 
Szóval, első tippnek talán azt lehetne mondani, hogy meg kell nézni, milyen olcsóbb húst tud az ember megvásárolni, ami még megfelel az ízlésének.

2: Hús szétdarabolása, meg zöldségekkel való dúsítás

Jó ideje tálcás darált húst szoktam venni, ami talán 500 gramnyi húst jelent. Változó, hogy mikor milyent veszek. Van pulyka, van sertés. Viszont nézem az árát. Ha 800 Ft-ot kérnek érte, akkor köszi, nem kell. Ha 500 Ft-ot kérnek érte, akkor jöhet. 
Miután megveszek egy tálcás húst és hazaviszem, akkor már bontom is fel és megfelezem. Rendszerint nálam az egyik fele már aznap felhasználásra kerül, másik fele viszont kerül zacskóba és úgy a fagyasztóban landol. 
Ennek a műveletnek a hátránya az, hogy bármikor jöhet áramszünet, áramhálózat karbantartása áramszolgáltató által, elromolhat a fagyasztó... és ha ezek közül bármelyik is megvalósul, akkor a fagyasztóban tárolt dolgok Azonnal el kell készíteni! kategóriába eshetnek. 
Zöldséget szoktam adni a húshoz, mint ahogy néhány receptemből látható. Ezzel több legyet ütök egy csapásra: 

  • kicsit megnyugtathatom a lelkem, hogy igenis, ettem zöldséget;
  • valamennyire változatosabb tud lenni a hús;
  • tovább tart zöldségesen, mintha csak közel 250 gramnyi húst kellene beosztani. 

bevasarlokocsi_20210309_1.png

3: Hol mi olcsóbb?

Szeretem a péksütiket, mondjuk a sajtos pogácsát. Viszont a piacon valami 160 Ft darabja. Így, egy idő után áttértem a Spar-ban kapható sajtos pogácsára. Az valami 120 Ft volt, darabja. Majd áttértem a Penny-ben kapható sajtos pogácsára, mert az még olcsóbb. 
Nemcsak sajtos pogácsánál figyelhető meg, hogy itt olcsóbb, amott meg 50 Ft-tal mondjuk drágább. Érdemes feltérképezni a számodra elérhető közelségben levő boltokat, hogy hol mennyiért kapható mindaz, ami a te bevásárló kosaradba szokott kerülni.

4: Akció-lesés

Érdemes az akciókat lesni, hogy mikor mi szerepel olcsóbban a boltok polcain és akkor venni belőlük. Így tudtam egyszer egy ezrest spórolni Knorr-os krémlevesek terén, mert elmentem az Interspar-ba és vettem 18 darabot vagy mennyit. Jó ideig nem kell vennem ilyen terméket, mert ennyi csak elég lesz jó pár hétig. 
Ha akciós a tészta, amit szoktál venni, akkor olyankor kell elmenni abba a boltba és hát spórolás miatt fel kell tankolni belőle. Legutóbb a Penny-ben vásároltam és ott régi árán volt kapható a fél kg-s kiszerelésű tészta, vagyis 169 Ft-ot ért egy csomag tészta. 4-5 csomaggal vásároltam belőle.
Ehhez a típusú taktikához hozzátartozik az is, hogy ha akciósan bevásárolsz egy termékből, akkor nem-akciósan csak végszükség esetén kerüljön a kosaradba

5: Zöldséget fagyasztva, nem pedig konzervesen

Nem számoltam ki pontosan, de meglátásom szerint olcsóbb lehet fagyasztott zöldséget venni, mint konzerveset. Pl. egy kg-s kiszerelésű fagyasztott zöldség kijön 600 Ft-ból, míg konzervekből összeállítva ugyanez drágább. Nyilván, a konzervesnek az előnye az, hogy nem kell fagyasztóban tárolni, mert szekrényben vígan elvan, másrészt rendszerint a konzervben már megfőtt zöldség található.

6: Mennyibe kerül kilója/darabja? 

Zöldség csomagoknál érdemes azt is megnézni, hogy az egységára mennyi. Nem mindegyiket árulják kg-s kiszerelésben, de azért az árcímkén ott szerepel, mennyibe is fájna kg-s kiszerelésben. 
Azért mondjuk a wc-papírnál hiába olcsó egy guriga, ha annak a gurigának a lyuka túl nagy, meg a wc papír ami rajta található könnyedén összenyomható. 

7: Olcsóbb alternatív választása

Le lehet váltani a márkás termékeket, mint például mosópor, kóla. Ezekből lehet, hogy jobb az olcsóbb változat is, ami no-name-nak mondható. Tehát pl. Drinky nevezetű üditőital, saját márkás rizs. 

8: Ruhák turkálóból, Pepco-ból, Kik-ből

Sokaknak visszatetsző az a gondolat, hogy elmenjenek valamiféle turkálóba és ott vegyenek ruhát. Még ha mostanság nem is, én is jártam Hádába és ott vásároltam meg az adott nadrágot, pólót, amit jónak láttam. Használt ruha vásárlásnál azért érdemes megnézni, hogy foltos-e, lyukas-e, van-e bármi baja a ruhának.
Ha a turkáló nem pálya, a Pepco, Kik még mindig ott lehet. Ezekben az üzletekben olcsóbban lehet hozzájutni egy adott ruhadarabhoz. Pepcoból van jó pár dolgom: melltartó, pulóver, nadrág, póló, zokni. 

kavecroosant_20210506hajnal.png

9: Otthon maradni jó

Jelenleg nem szokásom koncentre, moziba járni. Igaz, lehet, hogy nem is mehetnék, hiszen oltási igazolás... 
Visszatérve, azzal is lehet spórolni pénzt, ha az ember otthon ül a hátsóján. Ameddig otthon ül valaki, addig nem költi a pénzt. Nyilván, ehhez kell egy olyan személyiség, olyan életstílus (vagy hogy kell nevezni), amikor valaki örül annak is, ha nem kell mennie sehova se és jól elvan Youtube videók nézésével, meg halad a kis saját dolgaival...
Jut eszembe, valamikor valahol olvastam egy olyan bejegyzést, amiben a megszólaló azt jelentette ki, hogy minél többet alszik/alszanak, legalább akkor nem érzik az éhséget. (És ennek köszönhetően kevesebbet esznek, kevesebbet költenek.) Nyilván nem ez a követendő példa. 
Szóval, ha teheted, akkor maradj otthon pénzspórolás céljából, vagy válassz valamiféle ingyenes kikapcsolódási lehetőséget vagy legyen csak olcsóbb!

10: Leszokni erről is, arról is

Az én esetemben mondjuk ott van a Pepsi kóla. Szeretem, a vaníliás ízesítű jön be leginkább. Viszont az ára megy egyre feljebb, meg feljebb. Így elgondolkodok azon, hogy lehetne mással helyettesíteni, mert ennek árából több minden kijöhet. Talán nem is ér annyit az egész. Pénzileg is jobban jövök ki, meg talán egészségesebb is mást választani.
Péksütiknél meg, hiába finom a sajtos pogácsa, ha egyszer elmegyek boltba és nincs. Kissé idegesítő, hogy elmegyek egy adott boltba, hogy vegyek x db pékárut és ezt nem tudom saját részre biztosítani, mert hát a polcról már elfogyott. Egyszerűbb, ha otthon valami mással kiváltom a sajtos pogácsát. Az nem fog elfogyni a bolt polcairól.
Én igazából kaják terén tudok "leszokni" valamiről, ugyanis nem járok se koncentre, se bulizni, de még cigizni se cigizek. De visszatérve, érdemes lehet megnézned, mit tudsz elhagyni, amivel több pénzed maradhat
Viszont, azt azért megjegyezném, hogy a lemondás-leszokás az életminőség, életszínvonal romlásával is járhat. Itt nem a "kocsi helyett biciklivel járni" témára gondolok, hanem pl. arra, ha valaki eldönti, hogy innentől kezdve csak csirkefarhátat és csirkenyakat fog venni, vagy még ezeket se. 

11: Rendelés helyett bevásárlás, meg otthon főzés

Az, ha az ember rendel egy étteremből egytálételt, az nem az ördögtől való. Emellett sajnos ott van az, hogy nem is a legolcsóbb mutatvány. Nekem nem szokásom rendelni, pedig vannak olyan ételek a kínálatban, amiket én otthon nem fogok elkészíteni. 
Igyekszem több napra előre főzni. Ha neked nem gond, hogy napi szinten minimum egyszer ugyanaz kerül a tányérodba, akkor előnyösebb lehet, ha több napra előre főzöl. Ez esetben nem kell 12 órás műszak után még nekiállni kaját készíteni és nem kell hideg élelmiszerekkel beérni.

12: Fűtést lejebb!

Ha elmegyek otthonról huzamosabb ideig (ide a munkába való menést értem), akkor a konvektornál lejebb veszem a fűtést. Minek menjen jobban, ha otthon se vagyok? Persze, ahol távfűtéssel megoldott a fűtés, ott ezt talán nem is lehet kivitelezni.
Szóval, HA teheted, vedd lejebb a fűtést, ha huzamosabb ideig nem leszel otthon

Így szoktam takarékoskodni, spórolni. Lehet, nem a legtökéletesebb módja az egész pénzmegtartós történetnek, de egynek megfelel. Remélem, hasznos volt ez a bejegyzés számodra. 

"Találkozunk" következő bejegyzésnél, addig is legyen szép napod! Ja és kövesd a blogot, meg a Facebook oldalam is! 

A bejegyzés trackback címe:

https://nightfallivy.blog.hu/api/trackback/id/tr9516833836

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása