Interspar-os kaland, avagy vásárlás
2022. január 16. írta: Nightfallivy

Interspar-os kaland, avagy vásárlás

Amiért magamnak kell kitalálni, mit is főzök, meg magamnak kell megvenni a kenyeret, meg társait, hát útra kellett kerekednem és menni kellett. Most a választásom az Interspar-ra esett.
Megjegyzés: ez a poszt saját képeket tartalmaz. :) 

img_20220116_160004leertekeles_20220116.png

Iskolai cucc? Karácsonyi cucc? Most vedd meg!

Az Interspar-os újságban szerepel, hogy iskolai termékekre 20-25 százalék kedvezmény van. Lehet, nem a legjobb akció. Emellett biztos van, ahol még ennél is olcsóbban lehet megvenni a füzetet, a tollat. Viszont egy fokkal jobb lehet, mint az, amikor iskolai dolgokat az ember augusztusban, szeptemberben szerez be... és oké, már rég nem tartozom az iskolások közé, viszont az iskolai dolgok átfedésben vannak az irodai dolgokkal, emellett füzet, hibajavító, mappa bármikor jól jöhet. A két mappával már van is tervem, szóval nem feleslegesen vásároltam meg.

Karácsony lassan már egy hónapja véget ért, de ennek köszönhetően olcsóbban be lehet szerezni a karácsonyi díszeket... persze ameddig el nem viszik a bolt polcairól. Így sikerült nekem valamiféle sötétkékes-zöldes színű girlandot beszerezni. Ha szezon ideje alatt vettem volna, drágább lett volna ez a mutatvány. 

img_20220116_160526.jpg

Pékáruk részlegén

Egy adott kenyérrel tömve volt a polc egy része. Nemcsak néhány akadt ott, hanem tömve volt, szó szerint. Ahogy hallottam, az egy finom kenyér, puha a héja. Laza 500 Ft-ot is elkérnek érte jelenleg, egy kilóért. Vajon miért nem veszik hát? Vagy az Interspar-ban ilyen drágára szabják az árát? 
A jól megszokott toastkenyér, amit én előszeretettel szoktam megvenni, mert hát nem penészedik, valamikor annó 169 Ft-tal volt egyenértékű. Aztán repültek rá a 10 forintosok. Valamikor még 189 Ft volt az ellenérték. Most már 200 Ft felé kúszott. Csak 209 Ft.
A második képen narancsos-étcsokis rúd látható, finom. Szóval, ha szereted a narancsot (szigorúan ízre értendő!), akkor egy próbát megér. 

Néhány konkrét ár

Felsorolás szintjén, mikre költöttem? (Nem sorolom fel az összes tételt, ez egyértelmű.) Miért is érdemes megnézni ezt a felsorolást? Érdekes lesz látni, hogy február elsejétől pl. a liszt mennyibe fog fájni. Emellett azt is érdekes lesz látni, hogy egy év elteltével ugyanaz a termék ugyanannyiba kerül-e, vagy drágább lesz? Lehetne olcsóbb is, de erre van kisebb esély. Szóval: 

  • Tízórai baromfi pálcika 1000g - 759 Ft
  • S-BUDGET búzafinomliszt 1 kg - 159 Ft
  • Spar B minőségű rizs 1 kg - 359 Ft.

Záró gondolat

Nagy eséllyel a 209 Ft-os toastkenyér ár is vissza lesz sírva. Lesz az 240 Ft is, talán 300 Ft is. Emellett nagy eséllyel ugyanez lesz az érvényes más árucikkekre is. 
A fizetés viszont nem fog annyival nőni várhatóan, mint ahogyan a dolgok árai nőnek a boltokban. Az a 200 ezres fizetés jól hangzik, csak hát ez bruttónak számít. Tudtommal, hogy ha valakinek nincs semmi "enyhítő" körülménye, akkor ezt az összeget 0,66-tal érdemes beszorozni, mert a 200-as bruttó annyit ér. Ez pedig 132 ezer forint. Ennyiből kell a számlákat állnia, ebből kellene egészségesen étkeznie (amibe a lazac, különféle gyümölcsök-zöldségek is beletartoznak), ebből kellene félretennie váratlan kiadásokra, ebből kellene nyugdíjas évekre is félreraknia. Aztán meg nem szabad elfeledni, hogy létezik olyan, hogy ruházkodás is, esetleg hobbi, közösségi élet finanszírozása, lásd moziba menés, kirándulás. Aztán az albérlet is ott lehet a kiadások közt. Ja, hát persze, lehet szobát is bérelni és a szoba mellé az ember akár 3-4 lakótársat is kap.

Ez a bejegyzés ennyi lett volna, holnap várhatóan jövök a következővel. :) Addig is, legyen szép napotok! 

A bejegyzés trackback címe:

https://nightfallivy.blog.hu/api/trackback/id/tr9116814892

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nancsibacsi 2022.01.17. 17:59:02

Aki minimálbérről ír, az vajon magát is minimális értékűnek gondolja, vagy különlegesnek? A minimálbér gyakorlatilag csak egy virtuális érték, számítások alapja, de ilyen keveset nagy-nagyon nehéz keresni. Most hirtelen nem is tudok olyan munkakört ahol minimálbért keresne bárki.

bordon 2022.01.18. 06:03:49

@Nancsibacsi: Mióta megemelték, azóta rengeteg ember kereshet minimálbért (200 bruttó). Előtte, amíg 100ezer volt a minimálbér, addig kb. a dolgozók 5%-a keresett ennyit, igaz, aki többet kapott, az se sokkal, mondjuk 160-180 bruttót. A bruttó 200ezres minimálbér szerintem sok embernek a realitása, sőt vágya most vidéken. Ha ugyanis azon a vidéken, ahol él, nincs munkahely egyáltalán, akkor a 200ezres minimálbér is csak elméleti lehetőség, vágy elérhetetlen tárgya. Mert munkahel, nélkül minimálbér sincs.
A másik vicces dolog, hogy bruttóból nem lehet gazdálkodni, nettóból kell kiflit venni a Sparban. Ezért is hülyeség a bruttó emlegetése, ráadásul családi állapottól, kedvezményektől függően sokféle nettó elképzelhető.

Nyugat-Magyarországon persze nettó 300-at kap a könnyű fizikai munkás, operátor is. Ha nem adnak ennyit, akkor ki se kel az ágyból.
A Sparban a kifli ugyanannyiba kerül Sopron környékén is, mint Nyírborzasztón.

A posztoló titokban tartja a végzettségét (állítólag kurrens végzettsége van, cska nem dolgozott a szakmájában), én az életkorára való utalást se találtam. Így nehéz megtippelni az esélyeit. Lakhelye valami Budapesttől is távoli vidék. Márpedig onnan ha nem is Németországba, de Budapestre nem lenne haszontalan elköltözni. Magyarul tud (esetleg csak magyarul tud, ami 2021-ben nem tudom hogy fordulhat elő), B-kategóriás jogsi az neki probléma. De sok Pest megyei, nyugat-magyarországi munkáltató már szállást is biztosít, annyira kell a munkaerő. Fél évig Budapesten dolgozna, közben próbálkozhat más, jobb munkahelyekre jelentkezni.
Ott a vidéken nem terem attól munkalehetőség, hogy ő panaszkodik. Ha terem is, arra lesz rajta kívül még százharminc jelentkező.

Nightfallivy 2022.01.18. 07:34:05

@Nancsibacsi: van, ahol minimálbérrel veszik fel az embert, csak mondjuk műszakpótlék rájön. Szóval, végeredményben kijön az, hogy nem minimálbért keres.

Nightfallivy 2022.01.18. 07:46:14

@bordon: igen, szakmám titokban tartom. Tényleg elég a tudat, hogy nem sikerült benne elhelyezkednem. Azzal, hogy itt nyíltan felvállalnám, nem lennék előrébb.
Azt eltaláltad, hogy Budapesttől távolabb vagyok... de közelebb, mint költözés előtt.
Igen, magyarul tudok. Angolul meg nem tudok úgy, hogy kommunikációképes legyen, pl. zökkenőmentesen magyarról átváltsak angolra, mintha mi sem történt volna.
Kicsit fordítva lehetek bekötve és ez megnyilvánul abban, hogy ami átlagra igaz, lehet rám nem igaz. De ez is más téma.
Úgy érzem, próbálok tenni magam érdekében, noha ezt már korábban kellett volna. (Jó, sokan talán el se jutnak odáig, hogy belevágjanak.)
Előbb-utóbb Budapestet céloznám meg.

Nancsibacsi 2022.01.18. 08:01:33

@bordon: BAZ megyében születtem - szóval tudom miről beszélsz. Körbenézel, látod hogy a helyzet nem oldható meg helyben - elmész máshová ahol többet fizetnek. Én is ezt csináltam - mi ebben a nehéz?

Azt fel kell fogni hogy instant senki se fog jól élni. Én onnan kezdtem hogy feljöttem Budapestre és 2-3 évig hó végén kb 0 Ft-om maradt úgy, hogy csak a létfenntartásra költöttem, és saját albérlet fel se merült mint opció, csak szoba. Eltelt bő 20 év, dolgoztam, fejlődtem, egyre drágább váltam: most van kifizetett lakás, balatoni nyaraló, autókat újonnan cserélem pár évente. Nem vagyok vállalkozó - egyszerű alkalmazott. BÁRKI MEGCSINÁLHATJA - de legtöbben elakadnak a első 3 év előtt, mert az egyszerűen LEHETETLEN. Hát nem az. Ráadásul azt kell hogy mondjam hogy most sokkal KÖNNYEBB mint 1998-ban volt, mivel sokkal jobbak a lehetőségek.

bordon 2022.01.18. 09:31:20

@Nancsibacsi: "Én is ezt csináltam - mi ebben a nehéz?"

Én is ezt csináltam, de van úgy, hogy nem csak nehéz, de lehetetlen, például családi körülmények miatt. Idős szülő ápolása például. Nyilván a többségnél nem ez a helyzet, de van ilyen is.
Abban egyetértek, hogy aki tud, menjen, költözzön. Egy életünk van, ha a szülőföld nem nyújt megélhetést, akkor ott kell hagyni a picsába.
süti beállítások módosítása