Kekszes pudingos édesség
2022. január 05. írta: Nightfallivy

Kekszes pudingos édesség

Olyan édességet hoztam el most ebben a bejegyzésben, ami nem túl nagy durranás, de azért egynek elmegy. Ezt még előző évben, karácsonyra készítettem el, noha szerintem máskor is el lehet készíteni.

kekszespuding_20220102.png

Ami kell hozzá:

  • tetszőleges pudingpor (Én kettőt választottam. Egyik tejszínes, másik puncsos.);
  • tej (Pudingporos tasakokhoz mérten kell nézni. Két csomag esetén nagy eséllyel elég 1 liter.);
  • cukor (Te döntöd el, mennyire legyen édes.);
  • háztartási keksz (Mindegy, hogy kerek, vagy szögletes.);
  • fűszerek (én kakaót, instant kávéport, őrölt ánizst választottam).

Ahogyan megcsináltam:

Először is, a pudingot főztem meg. Közel fél liter tej jutott az egyik csomagra, másik fél liter a másik csomagra. Nulladik lépésként cukorral kevertem össze a pudingport. (És nyilván mindkét pudingport külön edénybe tettem.) Miután cukorral összekevertem a pudingport, utána kevés tej jött. (Megfigyeltem, hogy egyszerre nem jó az egész adagot hozzáadni a cukros pudingporhoz.)

Miután meglett a két puding, előszedtem egy műanyag edényt, amibe terveztem önteni kész tejes édességet.
Legalulra kekszet tettem. Igazából mindegy, hogy mennyi kekszet teszel alsó rétegként. Végig terítheted az egészet, mondván mindenhova kell a keksz, de rakhatsz csak az edény sarkaiba kekszet, mondván elég annyi is. 

Az egyik kész pudingot teljesen az edénybe öntöttem. Ezután jöttek a tetejére a fűszerek (már ha ezeket lehet annak nevezni). Az esetemben ennél a rétegnél kakaót, instant kapucsinóport jelentett. 

Ezután ismét jött a kekszréteg és én nem erőltettem túl magam, nem toltam tele keksszel a pudingot. 

Utolsó előtti lépésként jött a másik puding, amit eddig nem használtam fel. Tetejére már nem tettem kekszet, helyette jöttek a fűszerek, vagyis a korábban használt kakaó, instant kapucsinópor. E kettő mellé csatlakozott az őrölt ánizs is. 

Végül egy ideig hűvösre tettem a pudingot, hogy azért hűljön ki, dermedjen meg. Nem feltétlen szükséges hűtőbe tenni. Mondjuk elég első körben a konyhaasztalon hagyni, vagy a spájzba kitenni. 

Végeredmény, meg hogyan lehetne másként csinálni? 

Nem lett túl szép az eredmény, mint ahogy látható. Nem is "formában" szórtam a fűszert a pudingra. Olyan hű, de sok nem is lett ebből a menyiségből, de ennyi szerencsére többször elég egyetlen egy embernek. 
Tudom jól, hogy ez nem hatlapos, nem is mézeskalács, meg nem is diós bejgli, nem is kell ehhez sütés, csak főzés. Annak is megfelelhet ez a pudingos süti, aki nem nagyon barátkozott meg még a sütővel és/vagy nem tud sütni úgy, hogy az eredmény ne lelapult, égett (és társai) legyen, de azért szeretne az asztalra tenni valami édességet. 

Igazából fűszerek esetén bármilyen fűszer jöhet, amit sütikhez szoktak adni. Lehet kókuszreszelék (igaz, ez lehet nem fűszer), mézeskalács-fűszerkeverék is, például.
Az sincs kőbe vésve, hogy két fajta pudingból kell csinálni. Lehet mindkét réteg egyetlen egy, vagy lehet akár öt réteg is. 
Az sincs kőbe vésve, hogy mennyi kekszet tartalmazzon ez az egyszerűen elkészíthető édesség. Állhat az egész kekszből. Lehet az a keksz babapiskóta is akár. 

Szóval, ez az édesség jól jöhet, hogy ha gyorsan akarsz valamit, nem akarsz tésztát gyúrni, esetleg nem szívesen használod a sütőt. 

Jó étvágyat hozzá hogy ha (megcsinálod és) megkívántad! :) 

A bejegyzés trackback címe:

https://nightfallivy.blog.hu/api/trackback/id/tr8616802882

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása