Kedvenc zenék #8
2020. november 22. írta: Nightfallivy

Kedvenc zenék #8

Új(abb) kedvencek

Ismét hoztam nektek öt zeneszámot, amiket mostanság fedeztem fel és eddig még nem szerepeltek a blogon. 

1: DARK TRANQUILLITY - The Dark Unbroken

Az elmúlt napokban elég sokszor hallgattam ezt a számot. Ettől az együttestől már mutattam korábban zeneszámot. Most jut eszembe, az itt szereplő klipet még egyetlen egyszer se néztem végig... talán majd pótolom valamikor. Az viszont biztos, hogy jelenleg ez szám a legfrissebb kedvenc.
Megfigyelhető, hogy ebben a számban is váltakoznak a "lágy" és a "kemény" részek.
Számomra az egész zenének világvége-hangulata van, amikor már a világban több katasztrófa megtörtént, talán különféle roncsok hevernek szerteszét és elhagyatott résszé válik sok-sok terület, mindez mellett csak emlékezni lehet a valaha szebb, nyugodtabb, békésebb problémamentesebb napokra... amikor még a rengeteg, klímaváltozáshoz köthető tragédia nem ütötte fel a fejét.

2: Architects - Animals

Ettől a bandától még nem hoztam zenét. Számomra meglepő volt, hogy bizony ez az együttes a metalcore zászlaja alatt játszik, ugyanis ebben a zeneszámban vannak kevésbé zúzós részek is, ráadásul már a kezdés se utal arra, hogy metalcore lenne.

3: Draconian - Stellar Tombs

Ha nem ismernétek ezt az zenei társulatot, akkor például hivatalos oldalukon vagy wikin szerezhettek információt róluk. Ők már, ha minden igaz, kétszer szerepeltek a blogomon, felsorolás keretén belül, a mostanival együtt három alkalommal. 

4: Clan of Xymox - Something's Wrong

Negyedikként olyan együttestől hoztam nektek hallgatnivalót, amitől/akitől eddig még soha se. Ebben a számukban érződik egy kis "gothic" atmoszféra... talán nemcsak én vagyok így vele. Nem hallgattam még rongyosra ezt a zenét, ami egyébként hét perces és mindez mellett nem is pörgős. Tehát, ha valami ütős, kemény dalt keresel, ez nem lesz nyerő számodra.
Az együttesnek van hivatalos oldala, így ott is körbe tudsz nézni, hogy ha szeretnél többet megtudni róluk.

5: Cold Cave - Glory

Ötödikként egy olyan számot hoztam nektek, ami szintén nem pörgős és hörgést is hiába keresne az ember. Mit érdemes a bandáról tudni? Wikipédián(az angolon) szerepel, hogy közük van a "dark wave" zenei stílushoz.
Engem ebben a néhány perces zenében nem az ismétlődő lábdob(?) fogott meg, hanem az a dallamos vonal, ami mondjuk 0:22nél csendül fel. 

Remélem, ezen kis ötös fogatból lett minimum egy kedvencetek. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://nightfallivy.blog.hu/api/trackback/id/tr2116295648

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása