Sokan állnak ki az autóhasználat mellett, de sokan ellenzik. Vannak, akik éppen a jogsit tervezik, hogy hogyan is vágjanak bele, de mások hallani se akarnak róla. Olyan is akadhat, aki az érveket gyűjti össze, miért fizessen ki több százezret egy tanfolyamra, aminek sikeres teljesítése után jogosítványt kap kézhez.
Hoztam nektek öt érvet, amik segíthetnek eldönteni, hogy érdemes-e belevágni az egészbe, vagy jobb hagyni.
1: több munkahelyen elvárt
Ha munkahelyet keresünk, hány olyan álláshirdetéssel találkoztunk, ahol követelmény a B-kategóriás jogosítvány megléte? Én már találkoztam ilyen hirdetéssel és nyilván az esélyesek közül kiestem, hiszen nincs jogsim.
Lehet, hogy futárnak nem a legjobb lenni, de mindig jobb lehet, mintha ott állnánk üres zsebbel a számlák fölött. (És kevésbé monoton, mint ha egy szalag mellett lennénk hat napon át.)
Több eséllyel indulunk, hogy ha számunkra nem okoz gondot egy autót hivatalosan vezetni. (Be lehet ülni volán mögé jogsi nélkül is, de ha bármiféle gond adódik belőle, nagy eséllyel nem fogjuk egyhamar elfelejteni.)
2: nem baj, ha nincs busz/egyéb
Ha rendelkezünk autóval és jogosítvánnyal, nem vagyunk vonathoz és a többihez kötve. Pont elmehetünk hamarabb, esetleg tovább kell maradnunk? Ha autóval érkeztünk munkahelyünkre, nem kell aggódni amiatt, hogy tíz perccel ezelőtt ment el az egyik járat, amivel mehettünk volna.
Ha valaki tömegközlekedésre hagyatkozik, számára jó pár állás elérhetetlen. Milyenekre gondolok? Vidéken van, hogy az élet hajnal 4-5 óra táján kezdődik el és éjfél előtt fejeződik be. Azonban nem egy olyan hely van, aminek nyitvatartása nem igazodik a tömegközlekedéshez. Hajnal 4 órakor kezdeni? Mégis hogyan jut el erre a munkahelyre egy olyan, aki csak gyalogolni tudna kora hajnalban, mert nincs más?
Másik problémát adhatja az, hogy ameddig egy autóval rendelkezőnek elég felkelnie jobb esetben 7 óra előtt nemsokkal, addig lehet, egy kisebb településről nagyobb településre bejáró személynek, amiért buszozásra kényszerül, éjfél után három órával már indul a napja.
3: cipekedés
Ha valaki nem szeret napi szinten járkálgatni a boltokba és jobban preferálja a nagybevásárlásokat, annak is jobb megoldás az autó. Hiszen hogyan könnyebb hazavinni 4 zsugor kólát/ásványvizet, több kiló köretnek valót, több kilónyi zöldséget, húst? Nyilván nem kényelmes buszra felkínlódni a sok-sok vásárolt terméket, mindez mellett még a többi utas is tekintetükkel szurkálhatnak, hiszen nemcsak egy embernyi helyet veszünk el a szabadon hagyott területből.
4: váratlan események
Mit teszel, ha hajnal 2 órakor valami történik és neked azonnal indulni kell? Ha buszhoz vagy kötve, akkor várhatsz akár több órán át is. Esetleg hívhatsz taxit, de anyagilag megterhelő lehet. Gyalog menni nyilván lassú megoldás, bicikli gyorsabb, a kocsi még kevesebb időt vesz igénybe.
Ha már dolgozol és termelésben veszel részt, bármikor közölhetik: maradni kell még néhány tíz percet.
Egyik napról másikra módosulhat bármiféle találkozó, esemény és nem biztos, hogy ilyen rövid idő alatt le lehet rendezni az adott helyre való eljutást.
5: több kilométerrel arrébb levő munkahely
Ha meg tudod oldani egymagad, hogy eljuss több kilométerrel arrébb levő településre, könnyebb helyzetben vagy. Kevésbé fog megterhelni az, hogy ha a szomszéd városba kell átjárnod reggel 8 órára, hogy ha te foglalsz helyet a volán mögött.
Ennyi lenne az öt szempont, amin keresztül nézve a helyzetet, jobb választásnak tűnik az autóvezetés. Az én életemben nem egyszer adódott olyan alkalom, amikor egyszerűbb lett volna, ha rendelkezem jogsival és saját autóval. Nyilván négykerekű nélkül is van élet, ott van például a robogó, motor, bicikli. A biciklizés ráadásul egészségesebb is és napi mozgást is kipipálhatjuk általa. Nyilván lehet használni tömegközlekedési eszközt, ami sokkal kihasználtabbnak bizonyul, mint egy négykerekű.
Ez a bejegyzés ennyi lett volna, sziasztok, találkozunk legközelebb. :)